bagolysor

bagolysor

2015. szeptember 24., csütörtök

Nyári olvasmányok

Szabó Tibor Benjámin: Az első küldetés (E.P.I.C. 1.)

Gy. K. 7.c

Azért választottam ezt a könyvet, mert anyu is mesélte, hogy milyen jó és benne volt a választható könyvek között is. Már eleve el akartam olvasni, így még hasznosabbnak tűnt megismerni.
Egyszer a szerző bejött az iskolába, hogy bemutassa a könyvét a tavalyi hetedikeseknek. Szinte minden gyereknek nagyon tetszett.
Ez a történet úgy kezdődik, hogy megismerkedik hat tehetséges 13 éves tanuló (egy lány és öt fiú), a B team, akik a RUDI-ba (gimibe) járnak. Ez az iskola délután kezdődik, a rendes tanítási idő után. Már első héten észrevesznek egy-két furcsaságot az új sulival kapcsolatban. Például az igazgatónő nem is volt ott az évnyitón és csak videón láthatták...
Egyre gyanúsabb nekik ez az egész történet és egyre merészebb és veszélyesebb dolgokat csinálnak. Aztán ki is rúgják őket azzal a z indokkal, hogy nem tanulnak, hanem csupa butaságon jár az eszük. De ők nem adják fel, tovább "nyomoznak". Majd Zuzut elrabolják és a fiúk elhatározzák, hogy utána mennek. Meg is mentik, csakhogy Márkó (az egyik fiú) életveszélybe kerül...
Nekem a kedvenc szereplőm Alma Peti. Ő egy nagyon különleges ember, még a különlegeseknél is különlegesebb. Tetszik az, hogy keveset beszél, de ha megszólal, akkor hasznukra válik az, amit mond. A másik, akit még szeretek, az Zuzu. Jó, hogy tudja magát kontrollálni és tud bánni az emberekkel. Tetszett a könyv, bár voltak benne olyan dolgok, amikkel nem értek egyet. Azt nem szeretném elmondani, mert akkor lemondanám a lényeget.
A RUDI szerintem eléggé felelőtlen volt. Azt is jónak véltem, hogy mind a hatuknak volt valamilyen tehetsége, és össze kellett fogniuk, ha bent akartak maradni az iskolában. Tetszett, hogy a szereplőknek olyan hibáik is voltak, amik nekünk, átlagos gyerekeknek is ismerősek. Azt viszont nem értettem, hogy kerül oda az a bizonyos medve a képbe...
Úgy összességében izgalmas és számomra újszerű könyv volt. Nagyon várom, hogy legyen folytatása, ha lehet, akkor legyen belőle film is! Kíváncsi vagyok, hogy néznek ki a szereplők egy film szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése