bagolysor

bagolysor

2015. szeptember 16., szerda

Nyári olvasmányok

Emilio Sargari: A Fekete Kalóz

K. K. 8.c

Hogy miért választottam ezt a könyvet? Magam sem tudom! Már rég ott porosodott a polcomon, ám amikor májusban Kamilla és Andris példáját véve én is átrendszereztem a könyveimet, a kezemben ragadt és el sem eresztettem, míg ki nem olvastam.
Az érdekessége a könyvnek, hogy ez egy közel 120 éves könyv, és az írója, aki maga is tengerész volt, egy hajón írta meg a könyvet, amiből később több film is készült, amik nem arathattak nagy sikert, mivel a sorozat többi részéből nem csináltak semmit.
Történetünkben a Fekete Kalóz, régi nevén Emilio di Roccanera nemesember létére az óceánon fosztogat, hogy bosszút álljon testvérei gyilkosán, a gaz Van Guldon, aki néhány éve elárulta a flamandokat és így kapott hatalmat a spanyol gyarmatokban. A Fekete Kalóz utánaered és szövetségeseivel hajónaszádot alakít, mellyel hadat üzen Spanyolország ellen. Egy ellenséges hajó megcsáklyázása során a hajó utasai közt talál egy úrihölgyet, akibe beleszeret. Így hát választania kell, hogy békében és szerelemben leéli életét, vagy a tengeri farkasok élére állva teljesíti bosszúesküjét.
Szerintem ez egy igen eredeti könyv, mely nem csupán, de inkább fiúknak ajánlott. A légkör eszméletlenül belehúzza az embert a történetbe, a karakterek erre még rátesznek egy lapáttal és ez ami garancia rá, hogyha egyszer belekezdesz, érezni fogod a sós tengeri levegőt, ami az arcodba süvít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése