bagolysor

bagolysor

2016. szeptember 20., kedd

Nyári olvasmányaink voltak

Douglas Adams: Galaxis Útikalauz Stopposoknak

P. M. 8.d

Ez a könyv ott porosodott a polcomon már egy éve. A bátyám már legalább ötször  elolvasta és számára már nem volt olyan érdekes, én meg régebben még nem értékeltem ennek a könyvnek a különlegességét. Most nyárra viszont voltak terveim a könyv elolvasásával kapcsolatban, és amikor megláttam, hogy választható, gondoltam, hogy jócskának kell lennie.
A könyv Arthur Dent és űrbarátai kalandjait követi, a barát mondjuk néha enyhe túlzás. A főszereplő a Föld felrobbanása után egy barátjával, Ford Perfecttel egy vogon (gerinctelen űrcsiga) űrhajón köt ki, ahol a kapitány vogon versfelolvasása után kidobják őket az űrbe. Itt nagy szerencséjükre, igaz, hogy véletlenül, de felveszi őket egy másik űrhajó. Itt találkozik Marvinnal, a szomorú robottal, Zaphod Beeblebroxszal, Ford régi barátjával, és Tiriannal, aki szintén ember. Innentől nem önszántából, de csatlakozik hozájuk kalandjaikban.
Igaz, hogy a könyv majdnem hétszáz oldal, és az nekem általában már sok, de az Útikalauznak sikerült lekötnie a figyelmemet. Sok egyedi karakterével,  néha cseppet zavaros, de felettébb szórakoztató történetével egyik kedvencemmé vált. Tudom, hogy van akinek nagyon nem tetszene, de szerintem aki élvezné, annak élete egyik kedvenc könyvévé válhatna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése