bagolysor

bagolysor

2015. április 15., szerda

Tavaszi könyvajánlók

Rick Riordan: A csontlabirintus - 39 kulcs 1. rész
M.M. 6.d

Ezt a könyvet már régóta szerettem volna elolvasni és a szülinapom alkalmából megkaptam.
A történet kicsit fura abból a szempontból, hogy a világ legtöbb főből álló családjából egy ember meghal és ez nagy zűrzavart okoz. Ezért a család tagjai választhatnak egy versenyt vagy rengeteg pénzt. A két főszereplő: Dan és Amy természetesen a megmérettetést választja. Megkérik az egyik ismerősüket, Nellie-t, hogy utaztassa, felügyelje őket. Ezután persze jönnek az izgalommal teli kalandok és rejtélyek, amik az olvasót is gondolkodtatják. Ilyenek például, hogy ki volt Benjamin Franklin, mi az a bűvös négyzet, a négy családfajta, a mérgek, a szövetségek. Ami még engem foglalkoztatott, hogy miért William McIntyre mondja el az összes embernek a versenyt. Szerintem lesz még valami köze a családhoz.
A könyv cselekménye nagyon izgalmas és eseménydús. A hangulata és a stílusa is jó, csak az a rossz, hogy az író többször is túl sokáig húzza az időt. A borítója alapján azt hittem, hogy valami sötét, öldöklős, vérfolyós stílus lesz, ami majdnem sikerül Riordannek, de azért a legtöbb ember megmenekül.
Úgy összesítve nekem tetszett a könyv, de azért van, amit nem találtam jónak. Ilyen például az, hogy Dan és Amy valahogy mindent tőlélnek és még az sem tiszta, hogy Alistair bácsi kivel van. Gondolom, utóbbi kiderül a következő részekből.
Dan és Amy karaktere valahogy nekem annyira nem tetszett, bár az csoda, hogy milyen okosak. Furának tartom, hogy Amynek a legnagyobb ellenfele tetszik. Ha pontoznom kéne a könyvet, hét pontot adnék.
Összességében ajánlom ezt a könyvet, mert foglalkoztat (néha vele is álmodsz) és egyben szórakoztat is és utána kíváncsi vagy a folytatásra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése