bagolysor

bagolysor

2015. április 13., hétfő

Tavaszi könyvajánlók

Gimesi Dóra - Jeli Viktória - Tasnádi István: Időfutár 1. A körző titka
B.L. 6.d

Ezt a könyvet először a szomszédom ajánlotta, de hallottam, hogy Panni is olvasta a könyvet és többen mondták, hogy nagyon tetszett nekik. Örültem, hogy választható ez a könyv, mert már rég el akartam olvasni, de valahogy lusta voltam ehhez a 400 oldalhoz. Megérte.
A történet főszereplője Hanna, aki nemrég költözött Budapestre. Éppen lomtalanítás van az utcájukban, és belebotlik egy furcsa öregemberbe, akit egy felemásszemű férfi üldözni kezd. Az öreg kezéből kicsúszik egy rozsdás tárgy menekülés közben, Hanna felveszi és hazafut vele. Otthon már nyugodt körülmények között veheti szemügyre a tárgyat: egy régi körző.
Amióta a körző a lánynál van, furcsa dolgok történnek vele: ijesztő üzenetet kap, megint találkozik a felemásszemű férfivel, az öreg pedig vissza akarja kapni a körzőt. Hanna segíteni akar Sándornak, az öregnek, mert már túlságosan is belekeveredett az ügybe és mert ki akarta deríteni a körző titkát.
Az öreg segítségére volt Tibi, Hanna padtársa és Zsófi, az okos szegedi barátnő, akik között románc alakult ki. Tibi pont Zsófi miatt csinált butaságot, ezért a történelemtanár, Bujdosóné ki akarja rúgatni a fiút. Hanna pedig pont ezzel a tanárral utazott Bécsbe.
A lány nem véletlenül ment erre a kirándulásra, mert gyanúja szerint Bujdosóné szövetségese a felemásszeműnek és titokzatos aktatáskájában lehet a körző.
A történet egyre izgalmasabban kanyarog tovább, szerepel benne még időgép, kincs, bányarobbantás, és sok más minden.

A kedvenc szereplőm Hanna anyukája, aki nagyon humoros, még a veszekedései is viccesek Csabival. Nagyon érdekes személyiség, mindenfélében hisz, nagyon hullámzóak a kiborulásai és fontos számára a belső béke.
Amikor nekifogtam a könyvnek, elég unalmasnak tűnt és semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem, de aztán kezdtem megszeretni és egyre jobban izgultam, hogy mikor találják meg a körzőt.
Nagyon tetszett a befejezés.
Az volt furcsa, ahogy a diákok beszéltek a tanárokkal. Lenézték és nem is tisztelték igazán őket, ebbe beletartozik az is, hogy tegezték őket és belekiabáltak a szavukba.
Ha röviden jellemezném a könyvet: részletes, izgalmas, nagyon a mai gyerekek számára íródott. Összességében nekem tetszett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése