bagolysor

bagolysor

2015. április 9., csütörtök

Tavaszi könyvajánlók

Rick Riordan: A 39 kulcs
K.P. 6.d

Azért választottam ezt a könyvet, mert a listáról már nagyon sok könyvet olvastam és a maradékból a cím alapján ez tűnt a legérdekesebbnek.
A szerző (Rick Riordan) több könyvet is írt a mi korosztályunknak. A Percy Jackson például nagyon tetszett tőle, tehát abban a reményben, hogy ez is ugyanolyan jó lesz, elkezdtem olvasni a 39 kulcsot.
De sajnos ez nem fogott meg annyira. Talán azért, mert míg én igazi fém kulcsokat vártam (amik a végén majd kinyitnak valamit), itt elméleti kulcsok voltak, amikről azt se tudták, hogy azok-e vagy csak a hozzájuk vezető út.
A történet lényegében az, hogy Dannak és Amynek meghal a nagymamája és a végrendeletében minden örököstől megkérdezi, hogy az egymillió dollárt választják-e, vagy elfogadják a khívást, ami abból áll, hogy meg kell keresni a 39 kulcsot a világ különböző tájain. A főszereplők természetesen a küldetést választják, amihez meg is kapják az első kulcsot. Tehát 11 illetve 13 évesen beszállnak egy élet-halál küzdelembe.
Mint már említettem, Dan 11 éves és fiú. Nagyon szeret baseball kártyákat gyűjteni és nindzsának öltözni. A temetésre is nindzsaruhában akart menni.
Amy 13 éves lány, aki nagyon szeret olvasni. Hallgatag és ha társaságban van, dadogni kezd. Mindketten árvák, a nagymamájuk testvére neveli őket.
A könyv elején Amerikában vagyunk, de még a felénél se járunk a történetnek, amikor helyszínváltás történik. Párizsban zajlik a kalandok nagy része.
Elég könnyű olvasmány, nem valami mélyértelmű. Kalandregény, bár az én érdeklődésemet nem keltette fel, olyan "egy-esős-délutánon-elolvasom".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése