bagolysor

bagolysor

2015. április 12., vasárnap

Tavaszi könyvajánlók

Vidra Gabriella: A tudás könyvei 1. A fekete kő titka
 B.M. 6.d

A Fekete kő titka nem tartozik kedvenc könyveim közé. Olyan embereknek ajánlanám, akik szeretnek olvasás közben hasznos dolgokat tanulni, vagy olyanoknak, akik alvás előtt egy könnyű olvasmányt szeretnének. Semmiképp sem olyanoknak, akik a könyvön szeretnének hosszasan gondolkodni vagy a jelentésén töprengeni. Szerintem 12 éves gyerekek nem annyira élveznék.
A könyv arról szól, hogy Krisztián és három jó barátja küldetésekre mennek, hogy megszerezzék minden kontinensnek a tudáskönyvét. Mindezt egy fekete kő, obszidián teszi lehetségessé. Az összes feladat elvégzése alatt megtudunk valamit az ausztrál és ázsiai történelemről vagy kultúráról.
A gyerekek mindkét kontinensből alaposan felkészültek és jegyzeteiket is magukkal viszik. Készítenek papírt, végigsétálják a kínai nagy falat három nap alatt, kagylót gyűjtenek, tüzet gyújtanak tűzfűrésszel, megtanulják, milyen egy törzsben élni, vadászni és a fiúkat még férfivá is avatják.
Ezenkívül - mivel két lány és két fiú megy a kalandokra -, szerelmesek lesznek egymásba és így megtudjuk, milyen romantikus egymás hátát naptejjel bekenni.
Mindegyik küldetésen összebarátkoznak új karakterekkel és mindig szomorúak, hogy el kell menniük.
Az én kedvenc szereplőm Gyöngy. Igazából nem tudom, hogy mi tetszett benne annyira, de nagyon megszerettem. Kedvenc részem Tahitin volt, a kagylógyűjtés, mert azt a feladatot én is szívesen csináltam volna. Ezentúl szívesen találtam volna gyöngyöt egy kagylóban.
Bár a könyv nem említi meg, lehetett tudni, hogy Gyöngynek megtetszett Krisztián, én azt szerettem volna, ha Krisztián ott marad Tahitin és összejön Gyönggyel, de nem ez történt.
Az első küldetés nem tetszett, mert szinte csak Orsi dolgozott, de utána a többi egyre jobb lett.
Tudom, hogy a szerző írt egy második részt is, de nem fogok belehalni, ha nem olvasom el.
A könyv végén van egy kis részlet a második kötetből, és Erik is szerepel benne. Kíváncsi vagyok, hogy ő hogyan keveredett bele. Van egy olyan tippem, hogy a második kötet végén jóban lesznek Erikkel, és Erik jó tanuló lesz és megjavul, de ez csak egy megérzés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése