bagolysor

bagolysor

2015. április 9., csütörtök

Tavaszi könyvajánlók

Kleinheincz Csilla: Ólomerdő
F.V. 6.d

Választásom ezért erre a könyvre esett, mert amikor tétováztam a lehetőségek között, megjelent anyukám élettársának a lánya két könyvvel a kezében azzal, hogy nekem hozta őket! Ólomerdő és Üveghegy. Azt mondta, le sem tudta rakni őket. Aztán belekezdett a könyvek kivesézésébe, hátha nekem is megtetszenek. Megfogott, úgyhogy azt gondoltam, ha már rajta van a listán, miért ne?
A szerzőről nem nagyon hallottam a könyv előtt. Mindenesetre nagyon szépen ír, tetszik az aprólékossága.
A történet főszereplője a gimnazista Emese, akit a regény elején elhagy anyja, Lóna, aki egy tündér.
A lány apja, István minden este Lóna keresésére indul az erdőbe, ahol a levelek ólomból vannak. A bűvös erdő nem engedi Istvánt bejutni. Ám a kitartó férj rengeteg próbálkozás után találkozott egy lovassal, Rabonbánnal, aki azt ígérte neki, hogy bejuttatja az erdőbe három nap múlva, ha odaadja neki azt, amit ebben a három napban elveszít.
Természetesen elvész Emese, akit elrabol a sötét lovas, és magával viszi az erdőbe, saját palotájába. Ekkor kerül elő a szerintem leggonoszabb, legsötétebb személy, az özvegy Rapsonné, akinél Lóna, a mostohalánya és Firene a lánya tartózkodik, hattyú és holló képében. Az özvegy megtudja, hogy Emese Rabonbánnál van, ezért elküldi hozzá az egyik manóját, aki elüldözi a lányt a sötét lovastól. Rapsonné közben ráküldi az erdőt Emesére és elfogja, mert csak ő tudja visszaváltoztatni Firenét tündérré...
A könyv hangulata végig komor volt, de a sok vidám könyv után, amiket olvastam, kellett egy ilyen is.
Nem ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, főleg fiúknak nem. De aki kitartóan át tud lendülni a kevésbé izgalmas részeken és nem hangolják le az elején szomorú részek, azok nyugodtan olvassák el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése