bagolysor

bagolysor

2015. április 9., csütörtök

Tavaszi könyvajánlók

Lois Lowry: Az emlékek őre
B.K. 6.d

Amikor elkezdődött ez a házi olvasmányos kör, nagy bajban voltam, mert a könyvek nagy részét már olvastam. Végül Ági és Szofi javaslatára kezdtem el ezt olvasni.
Szerintem nagyon jól választottam, a történet teljesen magával ragadott. A sorozat másik két részét is biztosan el fogom olvasni.
Tudom, hogy nem a könyv hibája, de a borító szörnyű. Ha a könyvesboltban meglátom ezt a könyvet, úgy, hogy nem tudok róla semmit, biztos, hogy nem olvasom el.
Tartalom: A 12 éves Jonas egy tökéletesnek tűnő világban él. Az emberek soha nem éheznek, semmiben nem szenvednek hiányt. Viszont nincsenek emlékeik és nem látják a színeket. Egy évente megrendezett ceremónián a 12 éves gyerekeket kiválasztják egy-egy feladatra. Jonas itt azt a megtiszteltetést kapja, hogy ő lehet az Emléke őre, vagyis ő fogja őrizni azoknak az időknek az emlékeit, amikor még az emberek láttak színeket és szabadok voltak. Megtapasztalja a szeretetet, a boldogságot, a békét és a háborút. Jonas bátor tettre szánja el magát, hogy felfedezhessen egy másik világot.
Ennek az egész történetnek megvan a hangulata, ami egy kicsit borús, hiszen olyanok az emberek, mintha robotok lennének. Egy kicsit nyomasztó, de közben érdekes azt olvasni, hogy egy ilyen világban felnőtt ember hogy viszonyul a háborúhoz és a szenvedéshez.
Mindenkinek szívből ajánlom ezt a könyvet, akár fiú, akár lány. Könnyen, gyorsan olvasható és nem túl hosszú. Nekem nagyon tetszett és szerintem ezzel nem csak én vagyok így.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése