bagolysor

bagolysor

2015. április 9., csütörtök

Tavaszi könyvajánlók

Gimesi Dóra - Jeli Viktória - Tasnádi István: Időfutár 1. A körző titka
 K.I. 6.d
 

Azért választottam ezt a könyvet, mert nem tudtam választani a 39 kulcs és az Időfutár között, de Panni azt mondta, szerinte ez a könyv jobb, úgyhogy gondoltam: miért is ne? Ezután megláttam a borítóját, ami ugyanúgy tetszett, mint a történet.
Hanna, aki körülbelül velünk egykorú lehet, Szegedről Budapestre költözik. Nagyon hiányzik neki régi otthona, de legeslegjobban barátnője, Zsófi. Eddig ez még egy elég hétköznapi eset. A dolog akkor lesz érdekes, amikor az utcán talál egy régi, rozsdás körzőt, amiről nem tudja, mire képes, csak azt, hogy valami oknál fogva mindenkinek kell. Majd találkozik egy régiségkereskedővel, Sándorral, aki többet tud a körzőről, mint állítja. Idővel rájönnek vele, Tibivel, a padtársával, és persze Zsófival, hogy ez egy időgép tartozéka. Bujdosóné, a dermesztő tekintetű történelem tanár, és a titokzatos Felemásszemű is ezt keresi, de ők azt hiszik, hogy valami fajta kincshez fogja elvezetni őket.
Kalandjuk lesz a Gül Baba Türbéjénél, ahol Sándor balesetet szenved. Nagyon aggódtam érte, bár tudtam, nagy valószínűséggel nem fog meghalni, de azért mégis.
A végén fogságba ejtik őt, Tibit és Hannát. Tibinek sikerül elmenekülnie és segítséget hívnia, de az már túl későn érkezik. Addigra Sándor és Hanna már a múlt felé tartottak. Semmi nyomot nem hagytak hátra, csak egy Zsófinak címzett, kézzel írt levelet.
Nekem végül is tetszett a könyv, csak az volt benne a furcsa, hogy a szereplők külleméről szinte semmit nem tudunk meg.
Olyanoknak ajánlom ezt a könyvet, akik szeretik a gyors olvasmányokat és a humoros történeteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése