bagolysor

bagolysor

2016. június 8., szerda

Az 7.d érvelt Jókai mellett vagy ellen

18. T. F.

Jókai Mór: Az arany ember

Mielőtt elkezdtem olvasni, sok mindenkit megkérdeztem, ők mit gondolnak erről a könyvről, és hogy érdemes-e ezt választanom. Persze tudtam, nekem kell döntenem, de mindig szeretem tudni mások véleményét is. Nagy örömömre mindenki azt válaszolta, hogy szeretettel olvasta ezt a könyvet.
Így hát bele is kezdtem, de kezdetben valahogy nem éreztem ezt a szeretetet. Be kell vallanom, az elején nem igazán értettem, mi történik és kicsit elvesztem a történetben. Talán az is gond lehetett, hogy lassan olvasok és így kissé nehezebb volt a dolgom.
Szerencsére, mikor már túljutottam a tájleíró és egyéb kevésbé érdekes részeken, már jobban haladtam. Számomra lassan alakult ki a történet, de egy idő után egész élvezhetővé vált. A cselekmények elinduláskor lett igazán izgalmasabb. Már nem folytak össze annyira a dolgok.
A szereplők kidolgozottak voltak, mindegyiknek megvolt a maga karaktere. Itt nem éreztem hiányt. Az egyetlen szereplő, aki nem tetszett, az Tímár. Ugyanis látva kudarcait és boldogtalanságát, inkább keresett magának egy szeretőt.
Szerintem ha ezt a könyvet egy kicsit idősebben olvasom, úgy érdekesebbnek tűnne. Mindenesetre azért jó volt megismerni egy Jókai könyvet. Még ha nem is a kedvencem, legalább már tudom, hogy milyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése