bagolysor

bagolysor

2016. június 6., hétfő

A 7.d érvelt Jókai mellett vagy ellen

15. M. E.

Jókai Mór: Az arany ember


Azért választottam ezt a könyvet, mert számomra érdekes volt, hogy lett valakiből Aranyember!
Az elején nagyon tetszett a szerelmi szál Tíméa és Tímár között, aztán szomorú lettem, hogy végül Tímár jobban szerette Noémit, mármint aranyos lány ez a Noémi, de én Tíméának szurkoltam. Persze tudom, hogy ez Tíméa sara is. Később amiatt tettem le a könyvet, mert már nem bírtam, ahogy a két nő között rohangál. Számomra nagyon antipatikus volt!
A történetünk a Szent Borbálán kezdődik, ahol Tíméát szállítják Magyarország felé. Tímár is a hajón van és mindig gondolkodik Tíméáról. Hetek múlva a Szent Borbála elsüllyed (később Tímár már titokban megismerte Noémit) és főszereplőnk Komáromba menekíti Tíméát. És itt egy gazdag, undok családnak adja, hogy fogadják be lányukként.
Ő visszamegy a hajóroncshoz, kimenekít belőle mindent, a búzából pedig kenyeret csináltat, és innentől Aranyember lesz, igaz, nem jogosan. Mardossa is a bűntudat, mert ezek Tíméa holmijai, pénze, szóval elhatározza, hogy elveszi Tíméát. De a nő nem úgy szereti, ahogy ő, szóval visszamegy a szigetre. És kiderül, hogy Noémi szereti. Végül a két nő között jön-megy, és én itt tettem le.
Igaz, hogy érdekes a történet, de az ifjúságnak szerintem nem ilyen könyvet kellene olvasnia, hanem olyat, ami megérinti az ő életüket is, mármint, a mi a korunkban játszódik, stb. Remélem, talán egyszer valóra válik a kívánságom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése