bagolysor

bagolysor

2016. június 8., szerda

Az 7.d érvelt Jókai mellett vagy ellen

16. K. F.

Jókai Mór: Névtelen vár

A könyvválasztás számomra nagyon nehéz volt. Először Az arany ember és A kőszívű ember fiai között vaciláltam. Nem tudtam dönteni, míg anya hazaállított a Névtelen vár című könyvvel.
Így hát hozzákezdtem az olvasáshoz. Az elején nagyon tetszett, mindent értettem és a szereplőket is tudtam, ki kicsoda. Aztán jött egy rész, amiből semmit sem értettem, hiába olvastam el minden oldalt kétszer, egyszerűen követhetetlenné vált számomra. Voltak hirtelen helyszín és szereplő váltások. Egyszerűen képtelen voltam megérteni. Sok latin név és szó volt a szövegben, ami ismét megnehezítette a dolgomat. És számomra volt még egy nehezítés, hogy az előző könyvem is váras volt és volt, amikor nem tudtam eldönteni, hogy melyik könyvnél járok.
Szerintem idősebb korunkban kéne olvasnunk Jókait, mert ahogy hallottam, sokan nem értették, vagy nagyon lassan haladtak. Ha gimiben kellene olvasunk, szerintem mindenkinek jobban menne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése